Jadi lagi!!.. aku fed up.

Thursday is my working day. lepas habis cuti, nasib baik mood aku ok. I came to my office that thursday i received one news that i wish, will never ever happen again. But it’s happening. Again. And i have to face the destiny. Sudah ketentuan aku barang kali.

Hari ahad , 13 nov, sepatutnya aku ada class. tapi aku tak pergi sebab perut aku lain macam and aku rasa badan aku lain sangat. I dapat migrain. Dulu aku tak pernah migrain. Sekarang nih macam dah terbiasa plak. Aku kena buat spec, adus, mata aku dah sedikit rabun, pasal dok bekerja siang malam, drive waktu malam, reading books all the way to my office, while i’m on a train, mata aku dah sedikit kabur. Itu pasal aku pening kepala.

Aku masuk office hari rabu, rabu was my happiest day ever no stress at all. But on thursday, aku dapat berita from shila, shila used to be my classmate, kami sama-sama belajar kat OUM. She told me that puan laila , my lecturor/tutor from account’s subject , claimed that she could not find my test one marks. I am shocked. How can the marks and the paper dissappeared? Dulu masa aku sem one pun benda yang sama berlaku. tutor yang mengajar aku, bagi aku F grade for my test 2 and my assignment. I never failed during my studies. I can be categorised as good student previously. They lost my marks and my assignment. Aku seperti biasa memang tak tahu nak maki hamun orang, walaupun orang itu kuli atau orang bawah. That is not my way. I sent few emails regarding my test 2 marks and my assignment. I attached the proved that i have submitted my assignment, but my ex-tutor still failed to reply. So aku lupakan yang itu, aku berazam untuk buat yang terbaik for the second sem, and yet, i did, i almost reached the dean recognition. Orang kata apa tuh, anugerah dekan, itu memang antara target aku. Tapi malang sekali bila aku terpaksa menhadap benda yang sama terjadi pada aku. My tutor kata, dia tak der markah test 1 aku for this sem, (sem 3). I am very dissappointed. Aku terus menghantar borang berhenti secara online and hantar ke pusat rekod and pendaftaran OUM. Aku malas nak berhantar atau berkirim email lagi, telah aku usahakan dulu, namun hasilnya aku tak nampak.

Dalam hati aku menangis pasal aku tak dapat continue studies aku. Aku nak berjaya macam kakak aku, skarang dia dah ambik PHD plak, memang bezanya dia di tanggung oleh kerajaan, itu aku tak kisah, tapi memang dari dulu. Aku bercita-cita nak habiskan degree aku. Masuk ini dah kali kedua aku failed to finished my degree. Mungkin masanya belum sampai lagi untuk aku. Aku pasrah dengan ketentuannya. Mungkin ada hikmah kenapa aku tak dibenarkan habiskan program ini.

tapi aku geram, bila fikirkan balik, apsal la si tutor nih boleh hilangkan aku punyer test. Aku tak faham.Sepanjang hidup aku bergelar pelajar, aku tak pernah dapat F untuk assignment aku. Aku bukan meniru, jauh sekali plagerism. aku buat ayat aku sniri, but yet usaha aku gagal di nilai oleh tenaga pengajar ini. Aku kecewa. Aku terpaksa berhenti untuk memastikan hati aku tak terus parah. Mana mungkin aku boleh sit for the final exam, aku tak suka tengok markah yang sikit. Kerana tekad aku belajar di sini sebab aku nak try dapatkan anugerah dekan. Kalau boleh dapat 1 atau 2 kali anugerah dekan kan bagus, namun cita-cita aku hanya angan-angan nampaknya. Insya Allah lain hari, lain tempat mungkin aku boleh dapat markah yang cemerlang. Tiada lagi case tutor hilangkan test atau assignment.

Keputusan kali ini, aku buat drastic and very critical, tapi aku tiada pilihan lain. Aku belajar pun, guna duit sniri, aku keluarkan EPF aku. tapi aku failed. aku failed… Image. Mungkin tak der jodoh aku dengan OUM nih kot. Bodoh la orang2 atau budak2 yang kat dalam U tuh tak mau belajar. Kadang-kadang aku tak faham, apsal budak sekarang especially kat IPT, dorang cam masuk U tuh untuk suka-suka. Harap-harap dorang sedar dengan apa yang dorang buat.

Thursday masa lunch hour aku release tension aku dengan pegi iSetan, waaa lega skit, aku beli beg baru, purse baru. mmm Sekarang baru aku tahu, the effective ways to released my tension dengan cara yang paling cepat, and lepas tuh memang kita takkan fikir lagi pasal masalah kita, provided, benda yang kita beli, mestilah benda yang memang kita nak beli atau pakai, otherwise, kita akan still wondering and jalan-jalan kosong sambil pikirkan masalah kita. heheeh

I know how to handle myself and my emotions. heheheh . U’re good little lady ekin. good .

8 thoughts on “Jadi lagi!!.. aku fed up.

  1. Assalamualaikum,
    Bersyukur lah saudari mengambil keputusan yg bijak utk tidak terus sambung di OUM. Saya ni walaupun dah abis belajar kat situ, mcm2 hal. dah la staff2 belagak2 mcm bagus. kena la ingat kita sbg pelajar ni yg kasi sumber rezeki kat diorg, tapi tak tau mcm mana nak serve the customer. saya berharap klu sesapa yang teringin utk sambung blaja, cari lah tempat lain yg lebih berkualiti. sistem bagus tapi kalu org yg keje macam hampes, baik tak payah. buat kita mcm budak2 skolah rendah….apa daaaaa…masalah diorg kita yg kene tanggung. TQ.

  2. Hmm bersyukur sgt.. now i’m no longer with OUM, i’m with Uitm now. Hopefully everything is OK. :d

  3. hye…kite nih sme laa..x dpt abiskan degree… sdih kn? mcm hancur je cita2 kita… nk buat cmne,myb lpas kte dh dpt degree kte jd b’lagak gle kot..2 yg Tuhan x bg kite buat degree.. kn? xpe…sbr jelaa…

  4. hmm bab berlagak giler or tidak itu kita kena check diri sniri.. hmm all the best. do not give up.. mungkin rezeki tak der kat situ…

  5. Pasal apa jadi gitu, kalu tak sesuai kat sana …pegi kat OUM Kelantan…Pasal tak ada masalah yang tak boleh selesai….
    Saya pun belajar ingat nak minta PTPTN tapi guna duit sendiri…
    Boleh pulak 2…Lu PK lah sendri…mungkin 2 karenah birokracy kot…Sabor le…Chow …Bye..TQ

  6. This is my second degree at OUM, so fara mana2 pun kita belajar semuanya bergantung kepada kita, saya selalu berpesan kepada diri saya jalan kena selalu tengok hadapan dan bawah, jangan selalu mendongak, takut riak, seronok tuntut ilmu ni,
    Good to you at Uitm, saya graduate ITM degree 1990-1993, now dah stabil, ambil second degree untuk kejar minat pulak,

Leave a comment