I miss to write something like this…

Woke up @630. Terus ke bilik air, and get ready untuk solat. Lepas solat, aku keluar bilik and terus ke kitchen. Bancuh air sniri, either plain milo or my instant 3 in 1… Paling best my new collections of old town white coffee, hazelnut flavor.. huhu sedap banget tapi tak bleh minum selalu. takut addicted to coffee. hmm nyum nyum..  Lepas breakfast with a cup of drink, 2 keping roti sambil tgk tv3.. berita and MHI.. Kalau mak and abah ada dekat rumah tv pepagi dah terpasang. And i enjoy watching it.. kadang sampai jam 8am aku masih depan tv.

Pagi tadi aku baca sms from rahimah around 810. Message received on 7.18 but as usual, my hp memang away from me.. i replied to her and terus capai towel masuk bilik air. Bos aku mintak masuk awal skit since orang tak dak kat office.. so aku kena backup untuk orang2 yang tak dak and pi training.  Mandi secepat mungkin.. seingat aku.. itulah mandi aku yang paling pantas.  830 i was in my car already. 833 Aku bergerak dari rumah. 842, aku dah sampai office. Bukak notebook and start working.. Bottle air aku tak sempat nak isi.. about 930 aku berkesempatan mengisi my big bottle.. Lovely.

Hari ni, aku tak makan dengan kak ila, instead aku makan with Ivy. CRM kat call centre.. Ingat nak makan dekat Subang Parade, Manhattan fish market, macam teringin nak makan.. tapi dah sampai depan car park, pak guard nak tutup entry.. sebab parking penuh. Lupa pulak hari nih jumaat, hujung bulan. Memang ramai betul orang pompuan dalam kereta drive masuk ke Subang parade. Macam pesta pulak. Tak jadi masuk ke Subang parade, aku drive ke nearest bank. Withdraw cash and straight to Carrefour. Mula2 dok chit-chatted ngan Ivy, nak makan mana… hmm akhirnya yang paling ringkas and senang nak makan is kat Carrefour. kami pun bukannyer break panjang macam orang gomen.. hehe.. 1 hour je break aku.

Keluar dari Kopitiam tuh baru aku teringat.. Allah mak.. kedai nih kalau masuk.. pastu sure baju pun bau kedai makan.. errrkk. tak best. Bare in mind next time tak mo makan situ.. hmm presentation tak best.. makanan pun so so… i prefer to eat in Cili padi.. ada my fav ginger type food… nice. Very good for blood circulation..

After lunch aku terus naik atas dulu.. touch here and there and turun untuk solat zuhur. Aku baru teringat nak bagitau rahimah yang aku tak jadi transfer.. Due to certain condition yang tak dapat di elakkan.. plus bos tuh pun tak mo kacau study aku.  Punya la happy bos aku tuh bila dia tahu aku tak jadik transfer.. hmm probbaly ada hikmahnya. hmm Asri, willingly nak tolong aku with my future career plan. career plan… i’ve already have two.

Am i on my right track?
Am i on my right track?

hampir kul 5pm.. rasa macam malas nak balik lagi… kerja pun tak habis lagi. hampir 615 baru kerja settle. pack barang and terus ke surau. Selesai solat, terus ke kereta. Dalam perjalanan balik, isi fuel tank penuh and drive home.

Once reached home, hidayah and luqman ada dekat rumah, hidayah with her favourite Upin and Ipin series on my notebook, Luqman with my mum.. habis kena gomol budak kecik tu. Letak segala harta aku dalam bilik and i start sembang dengan family sampai waktu magrib. Almost 8pm, mandi and ready untuk solat magrib. Dinner malam nih aku konon tak mo makan berat, tapi 2 keping roti and tuna yang aku buat untuk mak, aku letak skit and toast it utk dijadikan sandwich..

Now it is 7 mins before 1am.. it’s time to sleep.. Nite everybody. Chiow