last Monday was Aidiladha.. I drove my new car balik kampung. Unfortunately memang tak boleh bawak laju. Bored. Abah aku dah pesan awal2.. Well abah is my advisor pasal driving, route and car.

Since the very beginning aku drive kereta sampai la sekarang. Abah is My sifu. He thaught me about everything..pasal kereta, pasal carik jalan.. and cara2 memandu dengan berkhemah.. very invalueable guide i guess.. And apa yang aku tahu, segala tips aku pass to kak ila.. yang dulunya takut memandu.. sekarang kemana-mana sahaja.. just tell (cakap jer)..๐Ÿ™‚ ahaks

Balik dari beraya, hari Isnin. Cuti on Tuesday aku cancelled. Hmm sebab apa? Sebab rasa nak kerja dari bercuti. Cuti pun kureng and boring.. kerja lebih baik.๐Ÿ™‚

On Saturday, 13 Dec pulak, i went to Bota Kanan.. Majlis resepsi Isma.. Teacher Ismawati. Estimated @0800, aku keluar rumah, kak ila tak jadi kut, since hidayah not feeling well, batuk and muntah2.. Cian Hidayah. First i drove to umah mak Haizan. She is my partner in crime masa form2.. macam belungkas. Husband Haizan kerja.. also happened to be my clss mate masa form3. Itu pasal la last minute Haizan kata nak ikut aku. Lepas ambik Haizan, Kami dalam kereta dah rancak bersembang.. Lama tak jumpa Haizan, since majlis kahwinnya yang dulu, 5 tahun yang lepas.. (lama kan?).. Kami sampai dekat perkarangan rumah Sue. Amy janji tunggu dekat umah Sue. Sue dah masuk kereta Tapi Amy belum sampai. Just right before aku to call Amy.. Amy dah sampai. drop off by her sister and kami drive ke Bota kanan. Dari sini, kami menyusur masuk ke federal highway, melepasi GAB, Motorola and ikut arah susur masuk ke Airport lama. Ada tol kecik kat situ.. Tol subang i guess.. Masuk and terus menyusur ke lebuhraya NKVE.. stopped kejap dekat petrol pam petronas, and terus ke lebuhraya Utara Selatan.

I thought it’s going to be a boring journey since kak ila tak jadik joint aku, instead.. kami bising, bersembang dalam kereta dari rumah sampai la ke rumah Isma dekat Bota Kanan.. Macam-macam cerita and memories.. (best)

Dari lebuhraya Utara Selatan, aku masuk dekat tol Gopeng, thought nak memandu kearah Batu Gajah.. rupanya ada highway baru dari Gopeng direct ke Parit and Lumut.. (Wahh bagusnya). kami sampai rumah isma.. dalam jam 1115.. hmm orang dah ramai bertandang.. park kereta and kami masuk.. First thing kami jumpa Isma la.. say hi and aku letak buah tangan yang sempat aku beli on Friday after work..

Kami pakat2 turun bawah nak makan..perut pun dah berkeroncong.. hmm jam pun dah 12noon.. panas.. Lucky cuaca cerah.. makanan i tell u superb.. and marvellous.. Juadah biasa dekat rumah orang kahwin is nasi minyak n nasi putih.. With daging rendang (hitam), Ayam masak merah, Gulai Pisang, Darca (vege), Pecal, ulam kacang botol and timun, ikan masin (ikan kecik2.. ikan apa aa?), sambal belacan and sambal kelapa (perak style).. AA if ada survey about all these stuff.. definitely aku bagi 4.8 over 5… sedap.. yang aku tak makan is gulai pisang and ikan masin..

Lepas makan, kami lepak kat atas, 1245. Kul 1300 isma bersanding with a very nice kebaya labuh pink kain lace.. walla.. vogue makcik nih.. Cuma kesian husband Isma.. Kena pakai color pink.. haha Haizan kata “Isma jahat pilih color untuk dia seorang..” hmm yaa i kind of agree gak. Kulit husband Isma gelap.. too dark for pink color.. (Zalim ko Is) ahaks..

After Is habis makan beradab.. barulah ada masa untuk kami bergambar.. Snap satu dua. and kami pun beredar.. bertolak dari umah Is 1500.. Berhenti solat dekat R&R tapah, borong buah jambu, bersembang sepanjang jalan and sampai kat umah kitaorg dalam kul 1830. Tugas aku menghantar kawan2 aku ke rumah dorang.. dah hantar semua aku pun sampai rumah.. Malam aku terbungkam awal jam 1030..

Hari minggu.. tiada agenda menarik.. (hmm boleh tak aku lupa ada Pc fair.. aku nak beli xternal HDD..๐Ÿ˜ฆ Lupooo). Aku and mak keluar jam 1030.. konon nak pi pasar.. (apakah dah lewat sangat).. Akhirnya aku kata.. ” Mak kita pi Tescolaa.. carik ikan..Boleh?” mak aku jenis ikut je.. Aku pun drive laa ke Tesco Shah Alam.. lepas balik dari tesco.. balik rumah. memasak.. For me aku balun entah berapa potong sushi entah.. lama giler tak makan sushi.

Petang mak ajak aku pi jogging.. tapi hujan la pulakk.. Kul 1800, aku keluar drive kete kak ila bersama hidayah.. Ambik kak ila kat tempat kerja.. Hidayah nih makin hari makin bijak aku rasa.. Baru berusia 17 bulan tapi dah boleh menyebut perkataan yang macam2. Menyanyi pun pandai.. Liriknya jelas sebutannya. Lagu favorite nya.. Burung kakak Tua.. nย  Twinkle twinkle little star.. Dalam.. kereta kami nyanyi sama2..

Ambik kak ila and terus balik rumah.. Malam lepas magrib aku entah kenapa rasa mengantuk giler (ini mesti pasal sushi tengah hari tadi).. terbungkam atas katil.. aku pesan kat kak ila kejutkan aku kul 2000.. Aku nak tengok Pirates of Carribean kat Star Movies.. hmm tapi kak ila lupa nak kejutkan aku.. Aku tersedar kul 0000.. bangun solat isyak and sambung tidur lagi.. ( Ini baru betul2.. ganti tidur di hujung minggu.. ) wakakaka..ย ๐Ÿ˜‰