Amalan Yoga diharamkan?.. Aa? confused aku.. Aku pernah gak masuk class yoga kat fitness first.. hmm tapi tak lah ada mantra-mantra yang meragukan.. atau pergerakan atau pose yang sampai boleh membawa ke percanggahan akidah..tapi if ada posed yang bercanggah pun niat hanya nak exercise.. (provided no mantra involve.. and if rasa tak patut buat jangan la buat.. If rasa itu boleh memasukkan anda ke perkara syirik tak nampak (jali) hmm janganlah… pikir2kan sniri)

yang ada hanya instructor suh angkat tangan kaa. relax la.. cat stretch la.. and few other posed yang mengguna ala2.. bahasa purba sana. sana .. sana cth matsyendrasana.. (posed nih sakit giler laa nakbuat)

Spinal twist aka Matsyendrasana
Spinal twist aka Matsyendrasana

Lucky malam tadi aku tengok berita, Pak lah kata yang tak bleh buat are those with mantra and benda2 yang menjurus ke arah kekufuran.. hmm aku rasa those muslim yang joint class yoga.. sure la dorang tahu yang mana bleh ikut yang mana tak bleh.. Those muslim yang kurang arif.. atau tak tahu.. kena tanya orang.. Tapi aku rasa kalau sekadar gerakan physical by the instructor gym.. shud be ok.. probably yang perlu di pantau are those yang memang concentrate n focusing in Yoga buss only..

Tapi sebenarnya ada banyak gak activity lain yang seumpama yoga, like pilates.. Pun menarik gak. Pernah la sekali masuk class pilates with my colleague Wong masa aku keje kat KLCC.. waaaa.. giler la sakit perut for 3 days.. (Wong, already got his 6 pax)gerenti perut ada 6 pax.. nice huh.. hmm berangan la kot nak perut cam tuh. Hahah. how’s mama Woon doing now ya.. lama tak jumpa mama.. Rajin pi gym tapi tak boleh hilangkan habit merokok. Sayang je..

Me.. tengah tak der class nih la.. i can spend masa utk beriadah skit.. Insya allah esok nak swimming at pool atas.. and on sunday kwn2 sekolah aku ajak berjogging kat KJ and later proceed to swimming pool.. (haa bestnyer)

Korang jom..