Last Wednesday, tengah2 aku nak menyiapkan keje.. tiba2 orang dekat department sebelah yang hanya di pisahkan dengan dinding kaca, melambai dari jauh.. memberi isyarat pada aku untuk menengok benda di luar sana.. “apo kobondo aee pulak nih” aku pun pi lah jenguk kat tetingkap cermin.. kat sebelah bangunan office, at the very center of the field, aku nampak belon panas besar giler.. berwarna-warni gitu..

Lama aku dok.. perati.. fuiyooo.. ado apo nih.. Tertera dekat belon panas tuh.. “Will you marry me?” Uik sapo pulak nak minang sapo nih.. Mak aii.. bosar aee belon dio.. aku ingatkan orang datang kat tepi tuh nak buat pengambaran rupanya tengah melamar gadis kat bangunan aku nih.. sorang budak kat tingkat 8.

Nasib baik la.. budak pompuan tuh datang kojo.. hehehe… That guy siap bagi sejambak bunga besar lagi kat pompuan tuh.. melamar di atas belon panas.. wahh romantic habiss… budak pompuan tuh pun naik sekali.. kawan2 aku kat offie yang pompuan2 tak habis2 mengxpress “aahh so romantic”. Macam-macam cara yek orang nak melamar nih.. ada yang proposed dalam train, ada yang proposed masa tengah waktu panic.. ada yang romantic habis.. ada yang langsung tak romantic gilos.. it depends..

Bagi anak buah aku, Mikhael, dia pernah tanya aku semasa umurnya 5 atau 6 tahun ” Auntie, romantic tuh apa?” and aku reply..” aahh?.. hmm (aku tak reti nak explain)” lantas Mikhael menyambung ” tulang kuat macam besi ye auntie.. pastu urat2 semua dawai kan..?” aku replied “haa.. macam tuh lahh romantic..”.  Gelak besar aku dengan adik.. whatever Mikael..

Well.. itu antara expressi-expressi cinta masa kini.. how’s your love expression..? At this very moment expressi cinta aku hanya pada tuhan, family, pada kerja, pada buku2, and my lifestyle. hahaha..  Good day..