Sedang aku mendengar lagu2 lama P.Ramlee from my notebook.Tiba2 keluar lagu raya yang best sangat, dengan suara yang superb.(I really salute him.. suara P.Ramlee memang sorang tak bleh challenge) tak sangka dalam folder nih ada lagu raya. Antara lagu2 yang best and yang aku selalu layan, Bagai Bulan Di pagar Bintang, Tiada Kata Secantik Bahasa, Engkau laksana Bulan, Jeritan batinku, Getaran Jiwa, Tanya sama hati (yer kot tajuk nih.. lagu duet dalam cerita Anakku Sazali, nyanyi kat tepi jetty sungai)๐Ÿ™‚.
So lagu raya yang aku ada are..Suara takbir, Dendang Perantau and Aidilfitri sang by Saloma. Aku tak bleh nak letak lagunya kat sini.. ditakuti melanggar copyright law plak.. tak pasal2 aku kena saman nanti.๐Ÿ™‚ Aku pun tak rajin nak pi carik any embedded link in any website to be pasted here.. Enjoy the lyric.. (ini lirik asli tau… tak der edit2)

Dengar beduk berbunyi
Sayup bergema di subuh sunyi
Memanggil kepada muslimin
Segera berbakti kepada ilahi

Suara azan mengalun
Terdengar sayup memecah sunyi
Memohan restu dengan bakti
Kepada ilahi tuhan maha suci

Terdengar suara takbir
Muji nama ilahi
Rasa dalam kalbu..
Tenteram and aman selalu

Kini tiba masanya
Hati gembira di hari raya
Bertemu sanak dan saudara
Bermaaf-maafan dengan keikhlasan.

My next aim.. is.. I am waiting special ads by Petronas and TV3.. biasa nya iklan2 dorang best and cukup menyentuh hati.. Paling kelakar iklan TV3 yang ada adibah Noor jadik pemandu limo.. โ€œAda kerbau lintas jalanโ€. =). Dalam banyak iklan Raya, Iklan mana yang korang paling suka or paling ingat sangat ? Care to share? Sharing is caring. take care all.

Al-fatihah to arwah P.Ramlee