Aku tak terikut sangat dengan new IT technology, but since i am the IP (Information Professional) dalam mimpi jee in this project aku selalu dapat perlbagai info on the latest tech. Secara tak lansung.. aku menjadi orang pertama gak la yang tahu.. di antara orang lain.ย ๐Ÿ™‚

One thing the i want to know is about UBUNTU. One of the glamarous free OS. Kalau ikut nama yang dell kasi kat aku, is Ubuntu Linux. Definitely kawan2 aku yang lain tak tahu nak support benda alah nih cam ner, since this Linux, yang selalunya di gunakan sebagai OS dalam server now it comes in Desktop or laptop (model yang memahal la.. like XPSM1330, M1530, Inspiron 1420N. Untuk Vostro model hmm aku tak sure.. Vostro nih quite latest nyer model mungkin tak sempat test utk Ubuntu) Aku baru dapat CD Ubuntu semalam dari orang Penang. Benda nih tahun lepas dah ada.. tapi kat Malaysia nih kiranya orang kita baru nak pakai and orang2 kita tahu lah nak support lagu mana.ย  Aku rasa ok linux Ubuntu nih.. dah la free, reliable.. probably satu hari nanti apa jadik pada windows yek?.. aa beruntungnya orang yang dapat keje macam mana nak buat sesuatu applikasi itu menjadi user-friendly and canggih macam MS office 2007.

Sayangnya aku memang dari dulu tak pernah involve dalam program-memprogramme nih.. so the kesian.. tapi my luv for programming ada laa dalam 6.5 over 10. i like C++. So sesapa yang rasanya duit terlebih, nak ngetest this OS.. bolehlah berbuat demikian.๐Ÿ™‚