Entry ini, tiada kena mengena dengan tajuk lagu di atas.. Lagu Aishah. Mungkin related skit.. MAAF.

Merenung diri sendiri.. masih banyak perkara yang aku perlu perbaiki.. masih banyak yang perlu aku belajar.. untuk melengkapkan diri aku dengan ilmu dunia dan ilmu akhirat..

Setiap hari, perjalanan hidup aku, aku jumpa ramai orang.. macam-macam. A person with 90% on positive attitude.. pastu tiba2 jadi -90%.. Why are there some people yang macam nih? is it because they failed to handle and control their anger?.. is it because they never face any failure in life and vice versa.. or is it because they already immune and they are made to be like that? Too many reasons actually… at most.. is because they have different background, different lifestyle.

Untuk tarik muka when something happened to you, it’s normal.. but if you already knew the person… and the person is actually your good/best friend.. apa tak boleh di maafkan kah? i’m not saying that.. aku tak tarik muka.. hmm ya for certain situation definitely aku akan tarik muka gak.. ( bila tak tahan ) tapi taklah sampai tak memaafkan..

Everybody, in our life.. for sure ada buat salah.. kita bukan maksom. kita bukan malaikat. I’ve already set in my mind that.. i have/really to forgive.. but will never forget. Aku rasa kesian dengan kawan aku yang hidupnya tak boleh maafkan kawan sendiri.. atau mana-mana orang disekelilingnya. Rasa sedih because.. kawan-kawan aku nih antara orang-orang yang baik-baik sebenarnyer.. tapi mungkin keadaan yang buat dorang jadi macam tuh.. hmm i cannot help them.. because they already matured and adult, boleh berpikir sendiri.. tapi sayang.. masih tidak boleh memaafkan..  Aku pun risau kalau2.. ada apa2 yang aku buat.. or mistakenly saying something yang boleh buat dorang kecik hati.. manalah kita tahu kann. kawan-kawan aku nih tak memaafkan aku..  Alang-alang nak dijadikan cerita.. kalau aku mati.. hmm aku tak di maafkan oleh kawan sendiri.. Should i stay away from them? I can’t because they are my friends. Apa khabar dia haa..? lama aku tak dengar berita dia.. kalau dia bercerita dengan aku pun.. hmm seumpama bukan bercerita dengan kawan.. tapi dengan musuh..

Dan seingat aku.. tak ramai orang nak berkawan dengan dorang.. bukan sebab dorang cacat or hina dina.. tapi just because people dont agree on their opinion.. Yang peliknya.. kenapa orang lain tak boleh terima dorang seadanya.. ( hmm actually takut jugak nak berterusan berkawan dengan dorang.. because.. takut tidak dimaafkan.. ) tapi aku tetap berkawan and contact kawan-kawan aku.. tapi sampai bila.. boleh ke kawan-kawan aku tuh berubah?… i wish they could.. one day. Insya Allah

Hanya tuhan yang tahu..

AKu suka quote Dato’ Dr Fadhilah Kamsah. Sebelum tidur.. kita maafkan semua orang..hati akan jadi lebih tenang