Alhamdulillah to Allah almighty. Semalam aku dah pegi register untuk PLK session 2008. Seronok ada, teruja pun ada. Berazam nak dapat better CGPA.. hmm berangan untuk anugerah dekan konon.

Aku dah cuba-cuba browse to the course materials and etc etc. Just to make sure aku boleh mencapai target aku. Aku tak suka melakukan kerja sekadar melepaskan batuk di tangga… Aku tak mau jadi hangat-hangat tahi ayam. I need to concentrate and focus. So far semua orang memberi aku encouragement.. Hope that i can fully manipulate my time wisely. Antara kerja, belajar and commitment untuk kedua orang tua aku. Aku memang jenis orang yang tak pikir perkara-perkara remeh and kecil, even perkara besar pun kadang-kadang aku buat endah tak endah, selagi aku tidak ada kata putus atau tiada confirmation. Semuanya bergantung pada keadaan.

Year 2007 hampir ke penghujung.. Probably dalam 2010 insya allah i will complete my studies. Kalau boleh aku nak continue belajar sama-sama dengan Am dekat luar negara lepas nih. Berangan lagi. Am, at this moment, kena commit with her teaching for another 2 or 3 years. Location mana yang paling best dekat luar negara untuk sambung belajar.. ? at the same time, i’ll stick to my plan for a vacation next year, insya allah, kalau jadual perjalanan tak menganggu jadual belajar aku.

This coming saturday, Jan 5, aku ada briefing. Briefing class yang akan bermula early January. What the is best approach and strategy yang perlu aku implement and practice during my studies nih? aku masih berfikir. Semoga segalanya berjalan lancar.

Ya allah berikan aku kekuatan and kebijaksaan untuk menyusun atur hidup aku. What’s come first must come first. May allah bless me always..  Amin