Naa it’s already May 2006.  Sekejapnya dah nak sampai tengah tahun.  Rasanya tak pernah aku seblur ini untuk menaip. Hmm mungkin sebab muzik or lagu yang aku tengah dengar. Well appointment aku dengan instructor aku will be on Tuesday. Hehe lawak betul cerita pasal dekat tempat gym yang aku baru joint. Nak dijadikan cerita, takut menjatuhkan maruah orang pulak. People have their own secret, so it is better if i keep it to myself.

At work, Hmm tak best sangat cerita pasal kerja minggu nih. Well macam biasa SLA for one or two request dah exceeded, so sapa lagi yang kena menjawap, aku jugak. Penat. Aku mengadap bos aku dengar dia dok bercakap sama macam yang dia selalu cakap, at last i stop him, and i told him that i know what to do, u want this and that.

So aku buat yang patut. Actually, before an alert from my bos, aku dah awal-awal reply to person yang tanyer because of bla bla bla… Tapi before aku receive reply from them, bos aku plak panggil, and ask me to rewrite the response lagi sekali. Kenapa tak boleh tunggu reply dorang dulu? Tengoklah apa dorang cakap and dorang nak. Aku rasa kerja aku dah tertukar jadi penulis report and proposal plak. Aku yang malas nak argue, tulis lah lagi mail yang better than before, tengok2 lepas aku hantar tuh, bos aku sekali lagi tanya, suh aku reply lagi, what duhh.. heck man? And the other side pun tak cakap apa-apa lagi, reply zero. So aku malas nak layan, i just ignore the mail. At last aku bersemuka dengan bos aku dekat pantry, He was silent. Aku tegur dia then only he speak out. Hmm mungkin sebab message yang dia hantar ke salah orang, membuatkan dia malu.

Dalam waktu-waktu genting macam nih, aku berdepan dengan emails yang perlu aku reply, plus budak baru yang baru masuk yang aku kena ajar, plus workload yang extremely banyak. Tiba-tiba hari jumaat nih jadi jumaat yang tension.  6 pages of logs!!!.. Aku rasa dengup jantung aku tiba-tiba terhenti sekejap, tengok workloads yang tiba-tiba jadi banyak. Aku tarik nafas dalam-dalam, istiqfar banyak2 and aku continue kerja. Tiba-tiba plak 30 minutes sebelum 1230pm Fariz received phone call from Md Dom, person yang manage and handle VVIP users dekat President Server. Rupanya mail yang aku forward semalam was actually for me. Kelam kabut aku buat untuk VP tuh. Dah la mailbox VP tuh ada 20k documents, pc aku tiba2 hang. and padam. Aku bergegas pinjam dua2 pc fariz since he has finished his work for that afternoon. Tengah copy tuh, aku turun kebawah pergi gym, pasal aku dah janji dengan mama Steph, itu pun aku suruh dia proceed turun dulu. After one hour, aku mandi and go to Cold Storage beli juice and crab stick untuk lunch aku and naik office.

Continue dengan VP punyer mailbox and done, by 310pm aku siap, rupanyer PC VP tuh tak setup lagi? welll, bala aku dah lepas. Aku tak campur and tak hirau dah benda lain. Lunch, aku hanya potong salad yang kebetulan aku dalam drawer aku, lepas potong aku solat and after that baru la aku boleh makan dengan tenang. Hectic betul hari nih. Nasib baik Vp punyer request tadi sempat siap before the VP come in. Fuuhh..

Aku sampai rumah 930pm.