i always remind myself about being good to people.. Some people might or probably know what you doing and appreaciated it and some might living you a dark mark. Reda dan pasrah itu yang kerap aku tanamkan. Tapi , aku insan biasa, kadang-kadang rasa failed nak tanamkan rasa macam tuh. As a result , i blamed myself. Dan kadang-kadang menimbulkan rasa dendam.  Dendam kesumat.

On the way aku balik semalam, train kommuter yang aku naik, sarat sangat, tapi ada sorang mamat nih. sihat tubuh badan, badan yang gagah perkasa,  refused to get up, refused to give his seat to a mother of 2 children, berdukung lagi. Habis dalam hati aku menyumpah serana orang tuh. Masa tuh aku dah tak peduli dah sama ada orang tuh ada sakit belakang ke, atau ada sakit lain yang mengakibatkan dia tak boleh bagi seat dia to this mother.. aa so pity. AKu pelik lelaki hari ni, perlakuan diaorang tak sepatutnya apa pada manusia yang di gelar lelaki, yang allah beri 9 akal,  They failed to act as a man. Mananya kekuatan yang selalu di bangga-banggakan yang Allah beri.. kalau hanya menunjuk depan gadis-gadis berdahi licin. Langsung tak gentlemen.. hilang respect aku kat this guy. Hilang..

Aku berdoa agar aku tak didekati lelaki macam ini. Biarlah habis lelaki kat dunia nih. Aku takut nak hadapi realiti. Sebab mungkin akan datang (mintak-mintak jangan) lelaki macam ini yang aku akan menghadp hari-hari. At that time aku rasa mungkin aku akan ada High BP kot. oo please..  Allah.. jauhkan aku dari mereka-mereka ini..

I donno what am suppose to do with my job. Aku macam dah sampai tahap nak muntah buat keje nih. Dengan stressnya server yg dok tak berganti. Katanya nak tukar server this weekend. and aku akan test how fast this new server on this sunday. I will come to my office on this sunday. aarrhh keje. 

Ya Allah tolonglah aku. Berikan aku sakti dan kekuatan untuk lalui semua ini.