Kerja yang banyak belum surut-surut lagi, makin sibuk, dan makin sibuk. Hari ini aku pindah ke cubicle masyi (belakang aku je). Pasal masyi are no longer registrar, so aku yang masih di sini, setia di sini, setia menanti, hanya bertukar angin, tukar tempat, untuk tujuan mengurangkan stress and timbulkan suasan baru dalam kerja aku. Pagi-pagi lagi aku dah tolak drawer and remove my 2 CPU to new place.  Akhirnyer dapat aku duduk belakang skit, tak lah di ganggu orang yang lalu lalang.

I changed a bit the monitor arrangement, so that i can browse anything whenever i want, hehehe , kiding. At least privacy skit kat belakang nih. OK, i felt comfortable here, not bad. ada satu lagi benda yang aku kena buat, i have to train new registrar, adusss… payah. Faris is the new registrar, his married with 4 children age 42 and his cool. Willing to learn and help our team. Aku memang dah tak menang tangan dengan request UserTransfer nih, penat, jenuh rasa nak muntah buat benda nih. Day by day, i’ve been thinking , about how to speed my work routine. Memang aku dah dapat realized the new steps to speed up my work, tapi bila sampai tahap nak muntah tuh faham-faham sajelah.

Aku teringin nak join Notes Admin. Memang dah lama. Cuma aku tak cakap or request kat boss aku yang aku nak join, Shud i ask him or not. Bukan ke tugas bos untuk kenal pasti  those orang-orang yang gifted untuk buat satu-satu keje. aku rasa, aku macam tuh. Able to cope this and that, ceewahh.  Tapi memang aku teringin nak join, pastu aku plan nak ambik CLP (certified Lotus Professional) skali, to make my self qualified and certified.

Tapi apa kan daya, masa ku tak cukup, aku rasa 24 jam sehari tidak memadai untuk aku. Kerja-kerja yang aku buat sumernya memakan masa hampir 30jam sehari, itu pasal la aku tidur malam pun lewat, pasal bila dah balik lewat, aku rasa malam masih muda bila aku baru sampai rumah. Dan mata aku memang susah nak lelap awal malam. Paling awal pukul 12tgh malam , itu pun aku paksa tidur. Kalau tak sure aku tak productive esok harinya.

Well semalam aku sampai rumah awal jugak, 7.05pm, buka pintu rumah sumer orang dah duduk menghadap makanan, tinggal aku terkontang kanting, letak beg, bukak tudung, basuh tangan and baru duduk makan. Dalam perjalanan dari parking kereta dekat rumah aku ke pintu rumah, tak der seorang manusia pun yang berjalan di koridor, masing-masing dah menghadap makanan bersama keluarga tersayang dan orang teristimewa. Aku ingat, hanya bau-bauan makanan yang semerbak keluar dari celah-celah tingkap rumah masing-masing. Dalam hati aku rasa, waaa seronok nyer dorang dapat berbuka on time.. walaupun aku terlewat 5 minit. Tapi pada aku, masa itu so precious. tiada tukar ganti.